Menu

Home Office v České republice

Možnost pracovat z pohodlí domova zaznamenává stále větší zájem a přináší s sebou mnoho změn ve způsobu, jakým pracujeme a jak vnímáme pracovní prostředí.Microsoft Česká republikave spolupráci s agenturou STEM/MARK provedl průzkum Work Trend Index (WTI), který přináší zajímavé pohledy na to, jak se home office v Česku rozvíjí.


Nejvíce zaměstnavatelů v ČR, kteří nabízejí home office, sídlí v Praze a Středočeském kraji.Tato možnost je zde dostupná pro 80 % zaměstnavatelů. Naopak v Karlovarském a Ústeckém kraji má pouze 53 % dotazovaných zaměstnanců možnost pracovat z domova. Tyto kraje tak zaostávají za celorepublikovým průměrem a tím i za slovenskými regiony.


Trend home office komentuje i Violeta Luca, ředitelka Microsoft Česká republika a Slovensko:„Z domova bude chtít pracovat stále více zaměstnanců. Moderní způsob práce se bude nadále vyvíjet. V řadě sektorů se práce na dálku stane standardem a lidé se naučí takto spolupracovat. Pomáhat jim bude umělá inteligence a automatizace, které zefektivní řadu pracovních úkonů. Lidé se budou neustále vzdělávat a v centru pozornosti bude také pohoda zaměstnanců."


 TIP: Přečtěte si o významu HR marketingu na českém trhu a podívejte se na poslední průzkum od společností Recruitment Academy a Edenred Česká republika.


Zaměstnanci, kteří nemají možnost home office, uvádějí jako hlavní důvody, že jim tuto možnost zaměstnavatelé nenabízejí, obávají se, že budou méně produktivní, nebo že to neprospěje pracovnímu kolektivu. Petr Váša, manažer týmu Modern Work & Security ve společnosti Microsoft,však zdůrazňuje, že home office nemusí mít negativní vliv na produktivitu, jak potvrzuje loňský výzkum WTI. V něm 83 % respondentů uvedlo, že jsou při práci z domova stejně nebo dokonce více produktivní než předchozí rok.


Zaměstnanci, kteří home office využívají, zmiňují výhody jako úspora času, flexibilita při plnění pracovních úkolů a snadnější skloubení rodinných apracovních povinností. Ušetřený čas je jedním z nejčastěji uváděných benefitů, což odpovídá trendům z globálního průzkumu společnosti Microsoft, který ukázal, že zaměstnanci mají často problém s dostatkem času a energie na práci.


TIP: ChatGPT a OpenAI se začíná využívat i v oblasti HR! Přečtěte si o tom, jak vám může pomoci zefektivnit vaši práci i celý proces náboru!


Zavedení home office do pracovního procesu závisí na různých faktorech, včetně firemní kultury, technologické infrastruktury a povahy práce. Kvalita prostředí pro práci z domova a podpora zaměstnanců jsou klíčové pro úspěšnou implementaci hybridního pracovního modelu.


Zdá se, že home office má v České republice stále větší vliv na pracovní kulturu a život zaměstnanců. Ať už jde o zlepšení kvality života, efektivní využívání pracovního času nebo nové způsoby spolupráce, tato pracovní forma se stává stále více nedílnou součástí moderní pracovního prostředí. Jak se budou průzkumy a trendy vyvíjet dále, ukáže až budoucnost.


Petra Brabencová

Petra Brabencová

 

email: petra.brabencova@goodcall.eu

SOCIAL PROFILE
linkedin

 

Přidejte komentář

Ujistěte se, že jste zadali (*) požadované informace pokud není uvedeno jinak. HTML kód není povolen.

Nahoru
  • ČT1
  • Hospodářské noviny
  • Forbes ČR
  • e15
  • Mladá fronta DNES
  • ihned.cz