Menu

Jak může autentická kampaň změnit firmu zevnitř – případ Effectix a zničené ÁÍčko

Jana Rebicerová, HR manažerka Effectix.com

Letos jsme v Effectixu udělali náborovou kampaň, která je bez přehánění úplně jiná než ty předchozí. Navenek to možná vypadá jako hravý AI happening s chlapem v latexu a chatbotem, co občas mluví z cesty. Ale pro mě osobně to bylo něco víc. Byla to velká změna.

A podle výsledků z letošních Recruitment Academy Awards 2025 jsme zjevně nebyli sami, kdo to tak cítil.  A to je prima. 

Proč jsme to dělali jinak

Dlouho jsme komunikovali svobodu. Remote, neomezené volno, flexibilitu, partu skvělých lidí. Všechno pravda, jenže postupně jsme si všimli, že lákáme i lidi, kteří míří spíš za pohodlím než výzvou. A tak jsme si v HR týmu řekli: pojďme to říct jinak.

Nechceme měnit kulturu, jen ji začít ukazovat tak, jak opravdu funguje. Jsme přátelská firma, ale taky se u nás jede. AI pro nás není hračka, ale nástroj, který jsme začali používat dávno před mediálním hypem.

Nervy? Byly. Velké.

Byla jsem fakt nervózní. Téma AI je všude, ale taky to umí lidi děsit. A my jsme do toho šli jako firma kompletně vlastními silami – bez zadání ven, bez pomoci od kreativců zvenku. Celou kampaň jsme vymysleli, natočili, napsali i postavili interně. Věděla jsem, že si jdeme pro silné reakce. Ale netušila jsem jaké.

V jednu chvíli jsme měli herce v latexu na gauči v kanceláři, chatbot, který z nějakého důvodu neustále zmiňoval kolegu Jirku, a playlist AI písniček napsaných na míru našim teamleaderům. A do toho jsme věděli, že to celé bude viset veřejně na webu. Na tom kariérním, kam chodí reální uchazeči.

V tu chvíli se to celé zdálo trochu moc.

A najednou to začalo fungovat

Video mělo desítky tisíc zhlédnutí. Chatbot si psal s víc než stovkou lidí. A hlavně: začali nám psát úplně jiní uchazeči. Ti, kteří už AI používají. Ti, kteří chápou, že svoboda není lenost. Ti, kteří vnímají náš humor a dokážou ho číst mezi řádky.

Místo výčtu benefitů jsme ukázali firmu v pohybu. Místo ideálu jsme nabídli realitu s příměsí absurdna. A výsledek? Výrazná změna profilu kandidátů a kampaň, která nejen baví, ale i vybírá.

A teď? Máme doma sbírku medailí. A v týmu ještě něco víc.

Uspět v Recruitment Academy Awards je krásný moment. Dvě stříbra za Kariérní stránky a Náborovou kampaň roku, zlato za Kariérní video a People’s choice. A užila jsem si i to, když náš AI chlapík v latexu si přišel na pódium poděkovat za ocenění a rozesmál celý sál. Ale ještě důležitější je to, co nám tahle kampaň dala uvnitř firmy.

Spojila týmy. Ukázala, že HR není jen o tabulkách, ale o vizi. A že employer branding a HR marketing  dává největší smysl tehdy, když si ho firma vytvoří sama.

Letos jsme to udělali jinak. Trochu s nervy. S hodně nápady. A hlavně s lidmi, kteří do toho šli naplno. Díky všem! 

 Kopie souboru NNX07794-Enhanced-NR-min

Kopie souboru NNX07630-Enhanced-NR-min

Kopie souboru Kopie souboru JPEG image-4C6B-A710-37-0-min

Poslední aktualizace středa, 21 květen 2025 16:31

Přidejte komentář

Ujistěte se, že jste zadali (*) požadované informace pokud není uvedeno jinak. HTML kód není povolen.

Nahoru
  • ČT1
  • Hospodářské noviny
  • Forbes ČR
  • e15
  • Mladá fronta DNES
  • ihned.cz