Menu

Jak psát pracovní inzeráty

  • Autor článku  Petra Vrbová

 

Při náboru zaměstnanců je to pracovní inzerát resp. popis pozice, který potenciální kandidáti vidí jako první. Má značný vliv i na to, jestli vámi vytipovaní kandidáti budou o pozici mít zájem nebo ne. Pracovním inzerátem navíc vytváříte první dojem nejen o pozici, ale i o společnosti, pro kterou kandidáty hledáte. V dnešním blogu jsme pro vás připravili několik tipů pro psaní pracovních inzerátů, které vám pomohou upoutat několikanásobně více kandidátů.

Identifikujte svého ideálního kandidáta

Představte si, jak by měl vypadat váš ideální zaměstnanec včetně jejích/jeho kariérních cílů, kompetencí, zkušeností, schopností a dovedností. Lépe si potom uděláte představu, jakého člověka hledáte. Vlastnosti kandidáta rozdělte na nezbytné a na ty, které jsou výhodou a na základě toho hledejte.

TIP! Počet zaslaných životopisů můžete ovlivnit vybranými formulacemi. Pokud chcete získat vyšší množství životopisů, specifikujte požadavky obecněji. Chcete-li ovšem jen pár ale za to kvalifikovaných a relevantních kandidátů, stanovte do inzerátu přísná kritéria.

Obsah textu

Snažte se ho psát v rozsahu 300 - 400 slov a  používat krátké jednoduché věty. Doporučujeme důležité informace zvýraznittučným písmem a text strukturovat do odrážek. Dávejte si pozor na prázdné fráze, oborový žargon, přehnanou kreativitu a vtipy! Ne vždy poté kandidát pochopí, co jste tím vlastně mysleli. 

Důležitý je také tón komunikace, kterou text poskytuje. Zvolený styl by měl korespondovat s image dané organizace. Jinou formou se bude vyjadřovat reklamní agentura, IT startup, advokátní kancelář nebo korporátní banka. Dnešním trendem je psát příspěvek osobně a autenticky. Lépe to odbourává bariéry a navazuje vztah. Také je vhodné přiložit fotky či video pro lepší ilustraci 

TIP! Inzeráty vždy prokonzultujte s někým, kdo danou nebo podobnou práci dělá. Bude se totiž na text dívat pohledem člověka, který si inzerát bude číst.  

 

shutterstock 667715152

Struktura inzerátu

Úvod

Inzerát uveďte stručným popisem nebo přehledem role. Stručně uveďte čtenáře do toho, pro jakou společnost je pozice vypsaná a třeba co ji vede k tomu, že nabírá nové zaměstnance. Jestli je to tím, že společnost rozšiřuje síť poboček nebo expanduje do zahraničí.

Popis pozice

Používejte vhodná klíčová slova! Pokuste v popisu danou pozici konkretizovat. Vyzdvihněte i hlavní benefity dané pozice, ať už finanční ohodnocení nebo hrazené vzdělávání, příspěvek na dovolenou, 5-6 týdnů dovolené a jiné. 

Pozor! Nesnažte se být až příliš originální a raději se vyhněte slovům jako ninja a superstar.

Plat a lokalita výkonu práce

Náboráři u vybraných pozic vkládají informaci o platu už do názvu. Může to “na první dobrou” nalákat zajímavé kandidáty. Uveďte také, kde se kanceláře společnosti nachází a jaké je tam dobré dopravní spojení, možnost parkování apod.

Role a zodpovědnosti 

Tato část by se měla věnovat především popisu a aktivitám spojeným s pracovní pozici. Uveďte 3-7 hlavních činností, které kandidát bude zastávat. 

Používejte silná významová slovesa! Odpovědnosti oddělte systematiky do jednotlivých odrážek a každou z nich začněte jedinečným a silným slovesem. Například je rozdíl, když napíšete, že na této roli budete mít v teamu zodpovědnost za team 6 zaměstnanců. Namísto toho můžete uvést,  že na dané pozici budete “formovat 6 zaměstnanců ve svém teamu”. Také kandidát na této roli na projekt “nedohlíží”, ale “umožňuje” jeho úspěch. Jak vidíte, jedno slovo může nabídnout novou perspektivu, která změní mysl čtenáře

Požadavky na kandidáta

Tato část  bude pro váš inzerát nejméně atraktivní, a tak ji nedávejte na konec. Umístěte ji doprostřed mezi odpovědnosti (které evokují příležitosti) a benefity dané pozice.

Do seznamu požadavků dejte jen ty nejnutnější. Zbytečně kandidáty nezahlcujte desítkami triviálních požadavků. Mohli byste je odradit.

Ohodnocení a benefity

Lidé ze své podstaty chtějí být součástí něčeho většího než oni sami. Vzbuďte v kandidátech tuto touhu a pomozte jim představit si dopad jejich potenciálně nové práce.

Pokud najímáte vývojáře softwaru, vysvětlete, jak jejich software může pomoci ostatním.  Pomůže to lidstvu snížit nehody na silnici? Lépe komunikovat s rodinou? Získat čistou pitnou vodu každý den? Buďte konkrétní.

Prezentace společnosti

Tato část inzerátu by měla podat dostatek informací o společnosti a oboru, kterému se věnuje. Přidejte také podrobnosti o tom, jaké jsou její hodnoty a vložte také přidat odkaz na hodnocení například na atmoskop.cz.  

 


 

Nezapomeňte si také přečíst náš návod, jak na job posting nebo si poslechněte podcast s Filipem Mikšíkem, kde se dozvíte dalších 10 tipů na vytvoření efektivního pracovního inzerátu.

 

 

 

Poslední aktualizace pondělí, 26 červenec 2021 12:45
Petra Vrbová

Petra Vrbová

email: petra.vrbova@goodcall.eu

SOCIAL PROFILE
linkedin

Přidejte komentář

Ujistěte se, že jste zadali (*) požadované informace pokud není uvedeno jinak. HTML kód není povolen.

Nahoru
  • ČT1
  • Hospodářské noviny
  • Forbes ČR
  • e15
  • Mladá fronta DNES
  • ihned.cz
K vylepšení vašeho uživatelského komfortu používá naše webová stránka soubory cookies. Pokračováním vaší návštěvy na našich webových stránkách, dáváte souhlas k užívání souborů cookies.
Zavřít Více o cookies