gay seznamka zralé gay hledají Karlovy Vary Česko speed gay gay hledání flirtování gay Orlová Česko inzerát gay seznamovací Šternberk Česko seznamte se s svobodnými gay Milovice Česko chlapec hledá chlapce Cheb Česko casual seznamka pro gay Olomouc Česko guy hledá gay Jindřichův Hradec Česko hledat gay Pelhřimov Česko muž hledám člověka Cheb Česko seznamovací gay plavy gay seznamka seznamka zrale gay Děčín Česko gay seznamka inzeraty Vrchlabí Česko muži hledající sex seznamka gay Hranice Česko hledám gay gay hledá chlapce Holešov Česko inzerát gay čelechovice na hané gay seznamka hledam vážná gay gay seznamka sex Chrudim Česko horní gay flirt Turnov Česko gay seznamka Hradec Králové Česko gay seznamka pozlovice seznamka trans gay seznamka opava stránky pro er sucht sie markt aus Zaventem Belgien elvis viva las vegas video download tinder kæreste Skanderborg Danmark single dating Auckland New Zeland best gay escort in Brant Canada
Menu

Employer branding na Clubhouse

V jednom z našich posledních článků jsme vám představili možnosti využití TikToku v oblasti employer brandingu. A proto, že jdeme s dobou, v dnešním článku jsme si posvítili jsme i na relativně novou sociální síť Clubhouse, která je založená na audio-chatu a živém podcastu. Konkrétně jsme se zaměřili na to, jaký potenciál se v ní skrývá pro employer branding.

 

Co je Clubhouse

Zatímco Facebook je založený na sdílení článků, fotek a textů, Instagram na sdílení fotek, Twitter na psaném slovu, princip Clubhouse tkví ve zvuku resp. mluveném slovu. Uživatelé se mohou účastnit mluvených diskuzí s přáteli nebo úplně cizími lidmi, nebo spustit vlastní „audio místnosti“, ve kterých mohou vystoupit na pódium a mluvit o čemkoliv. Clubhouse může pomáhat rozvíjet dovednosti, přivádět uživatele k novým nápadům nebo vytvářet pracovní příležitosti, a tím budovat značku zaměstnavatele.  

 

Výhody a příležitosti Clubhouse

Obrovskou výhodou je rostoucí oblíbenost této nové sociální sítě. Clubhouse vznikl teprve v dubnu 2020 a o rok později má celosvětově již přes 10 milionů aktivních členů týdně. S tím se pojí i jeho zajímavý potenciál. Možnosti jsou doslova nekonečné, je možné mluvit o čemkoliv s kýmkoli. 

 

Možná negativa Clubhouse

Na začátek je potřeba zmínit fakt, že Clubhouse má pro české podmínky pár poměrně velkých negativ. Především funguje pouze na zařízení s operačním systémem iOS, který je v České republice v minimálním poměru oproti systému Android. 

Druhým nedostatkem je nutnost obdržení pozvánky do aplikace. Tuto sociální síť není možné prostě stáhnout a začít hned používat. Nejdříve vám do ní musí přijít pozvánka od člena. Každý člen navíc k dispozici jen omezený počet pozvánek (s pozvánkami se dokonce i obchoduje, v Česku se cena pohybuje okolo 200 Kč). 

Přestože má Clubhouse už velkou uživatelskou základnu, konkrétní cílení na určitou skupinu lidí není zatím možné. Do veřejné místnosti se může tedy připojit kdokoliv. Není zřejmé, odkud lidé přicházejí a je těžké o nich zjistit další informace kromě omezeného životopisu na jejich profilu. Vývoj aplikace je ale dynamický, a proto se tyto skutečnosti mohou do budoucna ještě změnit.

shutterstock 326420261-mensi

JAK VYUŽÍT CLUBHOUSE PRO EMPLOYER BRANDING

Základem je výběr vhodného profilového obrázku společnosti. Jiná forma prezentace pomocí fotek není možná, na Clubhouse nelze přidávat obrázky, jak je zvykem u jiných sociálních sítí. Proto je nad „profilovkou“ nutné trochu zapřemýšlet – měla by co nejvíce zaujmout. 

Jedním z dalších dobrých tipů je vytvoření vlastní diskuzní místnosti, ve které povede rozhovory například řadový pracovník organizace s generálním ředitelem nebo se svým přímým vedoucím. Nebo může vedoucí pracovník mluvit o tom, jaké to je pracovat pro konkrétní organizaci. 

Zároveň je důležitá konzistentnost a důslednost. Proto je dobré vytvořit harmonogram, kdy začínají diskuze ve vaší místnosti, abyste se lidem pravidelně ukazovali, a tím byla vaše značka propagována. 

Pozor! Velmi podstatné k budování značky je slušné chování. V diskuzích proto nezapomínejte na to, že vás kdokoliv může poslouchat. Buďte ohleduplní a citliví k ostatním, volte přívětivý tón hlasu a dbejte na výborné komunikační dovednosti.

Clubhouse může také sloužit pro zaměstnance jako alternativní platforma k chatování a spolupráci (což může být příjemnou změnou oproti jiným online platformám, kterých se za poslední rok používalo více než dost). Aktivní či pasivní kandidáti se tak mohou připojit a vidět, jak to v dané společnosti funguje, případně se neformálně poznat s pracovníky, klást jim otázky, a lépe tím poznat firemní kulturu. Clubhouse tedy může fungovat jako jakýsi pracovní veletrh online.

V současnosti se dá Clubhouse použít i k pracovním pohovorům. Přes tuto aplikaci se mohou konat živé konkurzy a interview v uzavřených nebo otevřených místnostech. Do těch otevřených by se vám ale na pohovor mohl dostat kdokoliv (i když třeba jen jako tichý naslouchač), což může sloužit k transparentnosti vaší organizace a rozšíření povědomí o brandu.

 


 

I když třeba nejste fanoušky sociálních sítí, držet krok s dobou se vám rozhodně vyplatí. Clubhouse vám umožní se trochu odlišit od konkurence, potěšíte své současné zaměstnance a snadněji nalákáte nové kandidáty. nezapomeňte si také přečíst náš článek o osobním brandingu a jak ho využít pro váš byznys.

Poslední aktualizace pondělí, 03 květen 2021 09:15
Petra Vrbová

Petra Vrbová

email: petra.vrbova@goodcall.eu

SOCIAL PROFILE
linkedin

Přidejte komentář

Ujistěte se, že jste zadali (*) požadované informace pokud není uvedeno jinak. HTML kód není povolen.

Nahoru
  • ČT1
  • Hospodářské noviny
  • Forbes ČR
  • e15
  • Mladá fronta DNES
  • ihned.cz
K vylepšení vašeho uživatelského komfortu používá naše webová stránka soubory cookies. Pokračováním vaší návštěvy na našich webových stránkách, dáváte souhlas k užívání souborů cookies.
Zavřít Více o cookies