Menu

Rozhovor s Jiřím Schlöglem, Head of Commercial Recruitment

 

Jirko, vedete team commercial recruiterů v GoodCall. Nepamatujeme v posledních letech více turbulentní a dynamickou dobu. Ať už vzpomeneme na vliv pandemie, hybridního způsobu práce, změnu v poptávaných profesích vlivem covidu nebo velmi aktuální téma války na Ukrajině. To vše se podepsalo na nás všech i naší práci. Jak se podle vás za poslední rok změnila práce agenturního recruitera?

 

Významně, a to v mnoha ohledech. Mluvíme tu nejen o přechodu na práci 100 %  online, naprosté absenci osobního kontaktu s kandidáty, ale následně i postupnému návratu do kanceláří, které vedly k mnohem většímu tlaku na schopnost reagovat flexibilně a rychle. Základní principy práce úspěšného agenturního recruitera ale zůstávají stejné. Troufám si říci, že v GoodCallu na těchto principech stojíme pevně a bylo pro nás jednodušší se změnám velmi agilně přizpůsobit. 

 

Změnily se za poslední rok požadavky klientů na kandidáty?

 

Skoro bych řekl, že se více změnily požadavky kandidátů na firmy resp. na naše klienty. V případě Commercial týmu se nejčastěji zabýváme poměrně specializovanými pozicemi nebo rolemi ve středním a vyšším managementu. Naši kandidáti jsou na trhu často pasivní, a tak se v případě výběrových řízení jedná tak trochu o “oboustranné námluvy”. 

 

Už se i na našem trhu projevuje trend Big Quit. To znamená, že lidé po "skončení" pandemie Covid 19 ve velkém počtu opouští svá místa. Hledají změnu, a to například i po velmi dlouhé době u svého zaměstnavatele. 

 

Změnilo se logicky také vnímání dalších věcí. Například využívání home office alespoň 2-3x týdně se stalo naprostým standardem, který už téměř není vnímám jako benefit. Dalším prvkem, který hraje pro kandidáty stále větší roli, je trvání pracovní smlouvy. Zaměstnavatelé, kteří jsou schopni nabízet smlouvu na neurčito a tím dát kandidátům větší jistotu od samého začátku, mají velkou výhodu.

 

Jak vnímáte hybridní případně virtuální způsob průběhu výběrových řízení?

 

Musím říci, že jsem měl poměrně velký strach z absence osobních schůzek a čistě virtuálních výběrových řízení. I pro mě osobně je důležité vnímat kandidáty nejen z pohledu zkušeností a jejich projevu, ale celkově na základě komplexního dojmu při setkání od první do poslední chvíle. To jde bohužel podstatně hůř během hodinového online pohovoru. 

 

Velice rychle se ale ukázaly plusy, které tento přechod měl a které už podle mě  z náboru mnoha firem nevymizí. Virtuální pohovory zkrátily průměrný čas výběrových řízení. V počáteční fázi to má stále svou hodnotu. Daly nám větší flexibilitu, možnost nakouknout i do běžných starostí kandidátů a často také přinesly vtipné situace.  Své legrační příhody z pohovorů z domova má snad každý. 

 

Projevuje se nedostatek pracovních sil i v recruitmentu resp. u vás v teamu?

 

Množství poptávek, kterému nyní čelíme, je opravdu vysoké. Je to pro nás rozhodně pozitivní a velice si vážíme důvěry klientů. Ruku v ruce s tím ale jde i nutnost posilovat náš Commercial tým, abychom zvýšenou poptávku dokázali obsloužit v takové kvalitě, na kterou jsou naši klienti zvyklí a kterou my chceme udržet. Pár nových kolegů či kolegyň bych tam do týmu rád přivítal :) Mrkněte k nám na web, koho teď hledám.

 

Jak konkrétně rozvíjíte svůj team? Jak je koučujete a posouváte profesně dále?

 

V současné chvíli je v mém týmu 11 lidí a každý potřebuje trošku jiný přístup, přísun motivace a možnosti rozvoje. Osobní přístup je pro náš tým hodně důležitý a není tak snadné odpověď zobecnit. Z pohledu profesního rozvoje nám ale hodně pomáhá podpora Recruitment Academy, jejíž kurzy a školení jsou každému k dispozici. Zaměřujeme se na vzdělání v oblasti sourcingu, který se neustále mění, technologie a  sdílení know-how, které řada kolegů má. Další důležitou kapitolou je pro nás vedení a rozvoj lidí vzhledem k  naší struktuře. Myslím, že v GoodCallu je jednoduché nezaseknout se na místě a naopak se konstantně posouvat.

 

Má váš obor Commercial recruitmentu nějaká specifika, která se vás za poslední rok výrazně dotkly?

 

Řekl bych, že více než měnící se specifika zaměření na Commercial recruitment, kam patří především role v oblasti Obchodu, Marketingu, Financí, HR a segmentu SSC, se nás úplně stejně jako ostatní obory dotkla nejistá situace ve společnosti. Obecně je pro nás nyní velice důležité dobře si vybírat firmy, se kterými spolupracujeme a které jsou svou nabídkou i postavením na trhu pro kandidáty zajímavé. Máme to štěstí, že máme spoustu práce a je pro nás důležité spojovat jméno GoodCallu s firmami, se kterými chceme.  

 

   

Poslední aktualizace pondělí, 21 březen 2022 17:55
Petra Vrbová

Petra Vrbová

email: petra.vrbova@goodcall.eu

SOCIAL PROFILE
linkedin

Přidejte komentář

Ujistěte se, že jste zadali (*) požadované informace pokud není uvedeno jinak. HTML kód není povolen.

Nahoru
  • ČT1
  • Hospodářské noviny
  • Forbes ČR
  • e15
  • Mladá fronta DNES
  • ihned.cz