Menu

Jak na náborovou kampaň v menším městě - s Míšou Veselou a Davidem Havelcem

Nízká nezaměstnanost na českém pracovním trhu vytvářela v loňském roce těžší podmínky pro nábor zaměstnanců, a to i v menších městech, jako je například Písek. Avšak firma Faurecia, jeden z největších automotive výrobců na světě, se této výzvy nezalekla. Naopak to vypadá, že překonávání této překážky jim ještě dopomohlo dovést jejich první větší kampaň k úspěchu, za který byli oceněni 3. místem na Recruitment Academy Awards 2018. O vytváření kampaně a jejich překvapení z výhry si s námi přijeli popovídat Míša Veselá a David Havelec pracující na závodě Faurecie v Písku.

Míša ve Faurecii pracuje na pozici HR Specialistka, zatímco David má na starost nábor zaměstnanců a externí komunikaci. Jelikož se oba na vytváření náborové kampaně podíleli, vysvětlili nám v rozhovoru, které prostředky využívali ke zvýšení povědomí o Faurecii a jejich náboru tak, aby zasáhli co největší podíl obyvatelstva v Písku.

A detaily jejich úspěchu? Ty už si přečtete níže v rozhovoru.

Proč jste se přihlásili do RA Awards?

David: V loňském roce jsme poprvé spustili větší marketingovou kampaň, která měla za cíl nabrat větší počet montážních dělníků do jednoho z našich závodů. A protože to bylo úplně poprvé, co Faurecia takovou aktivitu udělala, a čirou náhodou jsme na Facebooku narazili na Recruitment Academy Awards, tak nám přišlo fajn zkusit se tam přihlásit, protože jsme chtěli zároveň vidět i nějaké porovnání toho, jak to dělá konkurence a jak to děláme my. A úplně teda popravdě musím říct, že jsme nečekali v nějaký větší úspěch a to ocenění pro nás bylo vcelku překvapivé.

Jak probíhala příprava kampaně?

Míša: Takže příprava začala v srpnu roku 2018. Nejdříve jsme si museli sebrat spoustu informací a pracovali jsme jak s externími firmami, tak i s interními lidmi. Všechno se muselo schválit napříč finančním controllingem a s plan manažerem a všechno jsme dělali ve spolupráci s HR Country, což je tady David, a taky s HR manažerkou. Dále jsme museli spolupracovat s externími firmami jako třeba s agenturami nebo kiny, protože jsme měli vlastně i reklamní spoty v kině, a třeba i s plaveckým bazénem, kam jsme umístili reklamní desky.

Je něco, na co jste se chtěli v kampani více zaměřit?

David: Určitě ano, my vlastně jako firma si všímáme toho, jak kampaň dělá konkurence, a vidíme, že častokrát se snaží hasit požár na všech místech, kde je to možné, ale nedrží jednotnou linku té komunikační kampaně. To znamená, že se prezentují v podstatě jako X různých firem. A nám přišlo asi nejdůležitější to, aby vlastně ty barvy nebo ten text, ten claim, aby zazníval všude stejně, aby ty lidi si to vlastně vzájemně pospojovali, aby když uslyší v rádiu: "Teď je čas na lepší práci“, tak si to spojili s Faurecií. Takže ta jednotnost té kampaně pro nás byla poměrně důležitá a hodně nám s tím pomohla agentura MAJAK Agency, která vlastně všechny ty claimy vymyslela.

Plánujete do budoucna na kampaň navázat?

Míša: Určitě, naše reklamní kampaň stále na hodně místech běží, můžete ji třeba ještě zahlédnout na plaveckých stadionech nebo vás můžou oslovit promotéři ve městě s letáčky a s reklamními předměty. Potom určitě plánujeme rozšířit reklamní kampaň, přemýšleli jsme i třeba o rozesílání SMS potenciálním zaměstnancům, potom také třeba polep autobusů a ještě třeba rozšířit tu přímou kampaň a více oslovovat ty lidi, protože osobní oslovování lidí dělá hodně, když se s těmi lidmi přijde do styku. A rozhodně pro příště bychom lépe tuhle kampaň komunikovali s vedlejším závodem Faurecie v Písku. Mohly by se tak i třeba lépe rozložit náklady na tuto kampaň.

Co byste vzkázali zájemcům o účast v RA Awards 2019?

David: Tak za nás to byla určitě fajn možnost, jak porovnat ty naše komunikační kanály s konkurencí, takže v tom to bylo určitě fajn. Zároveň ten večer toho vyhlašování byla poměrně dobrá party, takže to taky můžeme doporučit. A člověk se potká se spoustou lidí, kteří vlastně řeší úplně stejné problémy v různých koutech republiky, v různých odvětvích. Takže za nás určitě bych doporučil účast.

Míša: Takže pojďte do výzvy i vy.

Rozhovor s Míšou a Davidem si můžete pustit i v následujícím videu:

Pokud máte zájem se o RA Awards dozvědět více a případně se se svojí firmou zúčastnit, najdete všechny informace zde: www.raawards.cz

RAA 2018 56

Výherci v kategorii Náborová kampaň roku na RA Awards 2018

Poslední aktualizace středa, 12 červen 2019 09:44

Přidejte komentář

Ujistěte se, že jste zadali (*) požadované informace pokud není uvedeno jinak. HTML kód není povolen.

Nahoru
  • ČT1
  • Hospodářské noviny
  • Forbes ČR
  • e15
  • Mladá fronta DNES
  • ihned.cz