Menu

Jak se chová generace Z na trhu práce

Generace Z se na trhu práce chová odlišně od předchozí generace mileniálů. Zatímco mileniálové často hledají zaměstnání, které by jim dávalo smysl a splňovalo jejich hodnoty. Generace Z je více orientovaná na finance a stabilitu. Často se také snaží najít práci, která jim umožní mít flexibilní pracovní dobua pracovat z domova.

Komunikace s generací Z
Generace Z preferuje spíše psanou komunikaci před voláním. Mnozí z nich se cítí pohodlněji a komunikují raději prostřednictvím textových zpráv, e-mailů a sociálních médií, než pomocí telefonunebo osobního setkání. Tento trend se promítá i do oblasti náboru zaměstnanců, kde je vhodné nabízet kandidátům možnost komunikovat prostřednictvím jejich preferovaného kanálu, aby byla zajištěna efektivní komunikace a pozitivní zkušenost s náborovým procesem.

TIP:  Zajímá vás, co nás čeká v náboru v roce 2023? Přečtěte si, jaké trendy budou vládnout na trhu práce!

Jak zaujmout Generaci Z při náboru
Firmy musí být schopné přizpůsobit se potřebám generace Z, pokud chtějí získat a udržet tuto generaci v pracovním procesu, přečtěte si několik možných kroků:

1) Flexibilní pracovní doba a home office
Generace Z je více orientována na flexibilitu a práci z domova, takže by firmy měly být schopny nabídnout flexibilní pracovní dobu a samozřejmosti je i home office.

2) Moderní technologie
Generace Z je technologicky zdatná, proto jim k práci dopřejte výkonné technologie, které je nebudou zdržovat v plění zadaných úkolů.

3) Zajímavé benefity
Místo toho, aby firmy nabízely pouze základní benefity, jako jsou zdravotní pojištění a penzijní připojištění, by mohly nabídnout zajímavé benefity, jako jsou interní vzdělávací programy, rozvojové programy, sportovní aktivity a podobně.

4) Možnost rychlého postupu v kariéře
Generace Z je ambiciózní a hledá práci, která jim umožní rychlý postup v kariéře.

TIP: Usnadněte si procesy spojené s výběrem nových talentů. Přečtěte si, jak vám s tím může pomoci právě ChatGPT a OPEN AI.

5) Rozdíl mezi mileniály a generací Z
Generace Z je v obecném pohledu velmi kreativní, flexibilní a inovativní. Preferuje týmovou práci, aktivní komunikaci a vysokou míru autonomie při řešení úkolů. Také je pro ně důležité, aby jejich práceměla smysl a přispěla ke společnosti. Zatímco pro mileniály bylo velmi důležité mít pracovní místo s flexibilním pracovním časem a pracovat na základě výsledků, pro Generaci Z je klíčovým faktorem při výběru zaměstnání možnost rozvoje a růstu v práci. Na rozdíl od mileniálů, generace Z je také velmi otevřená využívání moderních technologií a nových trendů na pracovišti. Pro tuto generaci je například velmi běžné využívání cloudových aplikací, sociálních médií a dalších moderních nástrojů pro spolupráci, protože je to generace, která vyrostla na sociálních sítích a je pro ni běžné trávit až 10 hodin denně online. 

V současné době generace Z vstupuje na trh práce a může být pro zaměstnavatele velkou výzvou vytvořit pro ně ideální pracovní prostředí. Je důležité si uvědomit, že generace Z se v mnoha ohledech liší od ostatních generací a je třeba s tím při náboru počítat. 

 

Poslední aktualizace pondělí, 20 březen 2023 15:30
Petra Brabencová

Petra Brabencová

 

email: petra.brabencova@goodcall.eu

SOCIAL PROFILE
linkedin

 

Přidejte komentář

Ujistěte se, že jste zadali (*) požadované informace pokud není uvedeno jinak. HTML kód není povolen.

Nahoru
  • ČT1
  • Hospodářské noviny
  • Forbes ČR
  • e15
  • Mladá fronta DNES
  • ihned.cz