Menu

Jak okašlat nový limit na 100 LinkedIn pozvánek TÝDNĚ

  • Autor článku  José Kadlec

Pokud používáte LinkedIn pro aktivní byznysovou aktivitu, ať už je to recruitment, social selling, networking nebo navazování partnershipů, pravděpodobně odesíláte mnoho pozvánek každý den nebo týden.

Před nedávným uvedením nových limitů bylo možné odeslat zhruba 80 až 120 pozvánek denně, a to i podle typu účtu, jak máte účet dlouho atp. Aktuálně můžete odeslat pouze kolem 100 pozvánek týdně!To je velký zásah do zvyklostí mnoha LinkedIn uživatelů.

clame

Co s tím můžete dělat?

V tomto článku nečekejte zázračné softwarové triky, kterými například obcházíme limit na počet použitých operátorů OR v neplacené verzi LinkedInu. Pokud do jakéhokoliv políčka LinkedInu zadáte více než 7 operátorů OR, dostanete chybovou zprávu No results found (Nebyly nalezeny žádné výsledky).

Pokud zadáte následující vyhledávající příkaz do políčka Název nebo do klíčových slov, nebude to fungovat:

coder OR developer OR software engineer OR sw engineer OR programator OR programmer OR java freak

Pokud to ale upravíte podle následujícího formátu, dostane normálně správné výsledky:

coder OR(developer) OR(software engineer) OR(sw engineer) OR(programator) OR(programmer) OR(java freak)

To samé platí, kdybyste chtěli např. vyhledat zaměstnance více než 7 společností.

Dále např. tzv. Commercial Use Limit, který se aktivuje, kdy jste příliš aktivní ve vyhledávání na LinkedInu, můžete obejít převedením vyhledávání do Googlu. Takový x-ray search na blockchainového konzultanta, který má pravděpodobně znalost smart kontraktů a je v Brně by vypadal následovně.

site:cz.linkedin.com/in “blockchain consultant“ “smart contracts“ “brno“

U řešení omezení počtu LinkedIn pozvánek není bohužel moje odpověď takto stručná a definitivní.

Jak se tedy poprat s výrazným omezením počtu odeslaných LinkedIn pozvánek?

1) LinkedIn InMail

Jak se píše v samotné hlášce LinkedInu, můžete se více spoléhat na LinkedIn InMaily – placené zprávy LinkedInu, které rekuperujete vždy, když vám někdo na InMail odpoví.

S placeným účten LinkedIn Sales Navigator jich dostane 20 na měsíc. S účtem LinkedIn Recruiter Lite jich dostanete 30. Reálně po započtení rekuperace to znamená např. 60-100 odeslaných InMailů měsíčně. Tato zpráva vás však s protistranou nepropojí spojením prvního stupně. Je to prostě jen zpráva.

Pokud jste ještě nevyužili možnost vyzkoušet si jeden z placených účtů na měsíc zdarma, můžete to udělat právě teď a vyčerpat tak kredity, které dostanete. 

2) Zprávy zdarma přes LinkedIn skupiny

Nezapomínejte, že lidem, se kterými sdílíte skupinu, můžete posílat zprávy zdarma. Musíte si nejdříve zjistit, že jste s daným člověkem společně v nějaké skupině. To zjistíte v sekci Vybrané (Hightlights, pokud máte anglickou verzi), když otevřete něčí profil.

Obrazek1.pwfraeng

Pokud tuto sekci nevidíte, nemáte s uživatelem žádnou společnou skupinu. Můžete se ale podívat (v sekci Zájmy dáte Zobrazit vše), jestli a ve kterých skupinách uživatel je a do některé z nich se připojit (a nechat schválit, pokud nejde o skupinu veřejnou).

aSDC

Poslání zprávy se pak děje přímo přes konkrétní skupinu. Otevřete skupinu a její členy, vyhledáte uživatele podle jména bez diakritiky a u uživatele se vám objeví funkce Zpráva (Message v anglické verzi).

dC

3) Firemní e-mailové adresy

Spolehněte se více na firemní e-mailové adresy, pokud se to hodí. U profilu uživatele na LinkedInu většinou znáte jeho jméno a společnost, u které pracuje. Není tedy většinou problém dovodit pracovní e-mailovou adresu takového uživatele.

Doménu za znakem @ většinou nejrychleji zjistíte otevřením firemní LinkedIn stránky kliknutím na logo uživatelova zaměstnavatele. A poté dáte Navštívit web. Ověřit si, zdali se tato doména používá pro e-maily můžete např. zadáním do vyhledávače Google.

Vyzkoušet můžete také službu zdarma Phonebook.cz, kam můžete zadat doménu společnosti a ono vám to ukáže všechny e-maily, které to na Internetu našlo.

sacda

Možná v seznamu naleznete e-mailovou adresu hledaného člověka přímo. Nebo alespoň zjistíte tvar či tvary e-mailových adres, které společnost používá.

Jestli daný e-mail existuje si pak můžete ověřit například službou VerifyEmailAddress.org.

sdCscd

4) Kontaktní údaje přes speciální vyhledávací služby a pluginy 

Existují služby, které sbírají kontaktní informace na lidi. Tyto informace se do nich dostávají různým způsobem. Můžete si např. nainstalovat nějakou aplikaci, které dáte souhlas, aby měla přístup k vašim kontaktům v mobilním telefonu. Stačí, aby člověk, který vás má v telefonu něco takového udělal a rázem se do takové databáze můžete dostat i vy.

Z hlediska GDPR je použití těchto kontaktů naprosto v pořádku a rovná se to tomu, že najdete něčí e-mail na Googlu. GDPR přichází do úvahu, že byste si takový kontakt uložili bez souhlasu člověka. Tady samozřejmě balancujeme na hraně toho, co je uložený kontakt, protože tyto služby často uloží data jen tím, že odkryjete něčí údaje.

Na obrázku vidíte například jeden z těchto služeb ContactOut, který mi odkryl soukromý i firemní e-mail dané osoby a také jeho mobilní telefon i pevnou linku. Toto se vám stane samozřejmě jen někdy. Většinou se dostane k jedné e-mailové adrese. Někdy ani k tomu ne. Údaje jako telefonní čísla mohou být někdy chybná – dovoláte se někomu jinému.

Navrh bez nazvu 21

 

Těchto služeb je několik desítek – např. Hunter, Pipl, Swordfish nebo Spokeo (to je primárně pro trh USA). V GoodCall aktuálně používáme nástroj Lusha, který je možná ten nejpopulárnější.

5) Oslovení člověka mimo LinkedIn 

Jednou z cest, jak doručit adresátovi zprávu, když to nejde přes LinkedIn, je využit například jinou sociální sít jako Facebook nebo Instagram. Případně jinou službu jako Fiverr, Telegram nebo Slack.

Jak ale efektivně najít, na kterých službách se daný člověk nachází?

Nejrychlejší cesta může být přes tzv. cross-referencing pluginy jako např. SignalHire. Kromě toho, že tento plugin funguje jako vyhledávač e-mailů a telefonů jako nástroje v bodě 4, ukáže vám také, na kterých dalších sociálních sítích se daný člověk nachází.

ObrazFEwek1

 

Vidíme, že mi to ukazuje ikonku s odkazem na Facebook, Instagram, Twitter, ale i Pinterest, Foursqare a About.me. Vidíme, že všechny tyto profily jsou skutečně Blaka, například Foursquare:

cd

A ještě Blakovy nalezené kontakty.

hdfgh

Ne všechny musí být korektní. Stejně tak to, že to u někoho neukazuje ikonku Facebooku neznamená, že profil na Facebooku nemá. Pouze to SignalHire nebyl schopný podle nějakého společného identifikátoru jako e-mailová adresa poznat.

Jinou možností je si jeho jmého nebo nickname (či username) vygooglovat. Použít můžete také jednu ze služeb jako Namecheckup, Namechk.com nebo Knowem.com.

Zádáte nickname nebo uživatelské jméno, které má člověk buď složený ze svého jména, nebo pokud po rychlém progooglování narazíte na Instagram nebo Twitter hledaného člověka, je to ta část za lomítkem. Já mám např. většinou josef.kadlec nebo josefkadlec.

Po zadání vám služba řekne, jestli je daný nickname na konkrétní službě již obsazený. Následující výpis je z Namecheckup.com.

fadsf

To, že je služba mým běžným nicknamem obsazená nutně neznamená, že to bude skutečně můj profil. Když např. kliknu na Facebook, dostanu se na tento profil:

adfad

Můj profil to není – Subaru nemám a ta Lucie také nesedí :-) KDYŽ ALE vidím, ve kterém městě ten člověk studoval gymnázium, tak jsem pravděpodobně právě našel některého ze svých vzdálených příbuzných (vidím ten profil poprvé při psaní tohoto článku).

Když ale kliknete na Twitter, tak daný profil je očividně můj.

afdfa

Těmito způsoby si můžete udělat kvalitní obrázek o digitální stopě a presenci konkrétní osoby na Internetu.

Jiným vodítkem může být i profilová fotografie na LinkedIn profilu. I ta vás může zavést na další internetové profily daného člověka, kde ho můžeme případně oslovit. K tomuto můžete použít Google Images (Google obrázky) nebo někdy lépe fungující Yandex Images.

Tam prostě nahrajete samotnou fotografii nebo odkaz na fotografii a dostane výsledky webů, kde se tato fotografie ještě objevila. Pokud používáte Google Chrome, můžete kliknout pravým tlačítkem myši (analogicky na MacOS) a dát Search Google for Image.

adfafd

Vidíte, že to jen na první stránce našlo můj Twitter a další stránky, kde se tato nebo podobná fotografie objevila.

Pokud chcete lepší plugin na vyhledávání podle fotografií, stáhněte si do Google Chrome plugin Fake news debunker by InVID nebo Search by Image. Stačí pak kliknout pravým tlačítkem a vybrat příslušnou platformu.

asdfa

Nechci vás vyděsit, ale jsou mnohem podrobnější IMINT (tzn. Image Intelligence) služby. Jedna se jmenuje Pimeyes, která najde klidně náhled videa z nějakého videa, kde jste byli o 20 let mladší. Často jsem hledaného člověka na fotografii nepoznal.

No posuďte sami. Toto je jen malý screenshot výstupu z Pimeyes.

asdfawaef

Fotografie v roušce? Fotografie z profilu? Fotografie 8 let stará? Nekvalitní tmavý screenshot z podcastu?

CRAZY! CREEPY! SCANDALOUS!

V těchto technikách vypořádávání se s novým limitem na počet LinkedIn pozvánek jsme se často spoléhali na tzv. OSINT (tzn. Open Source Intelligence) metody. Tyto techniky jsou dnes základní znalostí každého talent sourcera nebo recruitera. Mezi tyto techniky můžeme řadit i samotné vyhledávání na LinkedInu, ale na druhé straně spektra i průzkumné techniky, kdy jsem např. schopen podle vaší digitální stopy zjistit, jaký máte typ mobilního telefonu nebo kdy chodíte spát a kdy vstáváte. Pokud vás téma OSINT zajímá, může se vám hodit tento nedávný článek (pro pokročilé).

Pokud vás zajímá další praktické využití těchto metod v digitálním recruitmentu a sourcingu, navštivte některý z mých kurzů. Anebo si udělejte rovnou celou mezinárodní certifikaci Certified Sourcer (RACS) a Certified Recruiter (RACR) od Recruitment Academy ve spolupráci s Vysokou školou ekonomickou v Praze. Úspěšní absolventi dostanou razítko rektora VŠE a certifikát podepsaný advisory boardem Recruitment Academy v čele s Janem Mühlfeitem, bývalým prezidentem Microsoft Europe. Certifikát je také garantovaný firemními partnery jako Nestlé, Deloitte, Red Bull a L’Oréal.

RA social post ALL 1200x6283 1 1

Poslední aktualizace pátek, 17 září 2021 08:02
José Kadlec

José Kadlec

  • - Nekonvenční headhunter a talent sourcing architect
  • - Zakladatel společností GoodCall a Recruitment Academy
  • - Autor knihy People as Merchandise: Crack the Code to LinkedIn Recruitment
  • - Instruktor video kurzu Recruitment Engineering a kurátor recruitment show Hireconomics
  • - První oficiálně certifikovaný LinkedIn recruiter ve střední a východní Evropě

Přidejte komentář

Ujistěte se, že jste zadali (*) požadované informace pokud není uvedeno jinak. HTML kód není povolen.

Nahoru
  • ČT1
  • Hospodářské noviny
  • Forbes ČR
  • e15
  • Mladá fronta DNES
  • ihned.cz