×

Upozornění

JUser: :_load: Nelze nahrát uživatele s ID: 364
Menu

Kreativní postování na LinkedInu | HIRECONOMICS #2

  • Autor článku  

Ať už jste sourceři nebo recruiteři, každé zhlédnutí vašeho příspěvku se počítá. Čím více “views” získáte, tím blíže můžete být člověku, kterého hledáte. Tento článek nemá za cíl sloužit jako kuchařka pro vaše posty, ale má být spíše inspirací pro vaše vlastní recepty.

Ze všeho nejdříve specifikujme prostředí LinkedInu. Většina lidí ve vašich spojeních vás osobně nezná, čímž se LinkedIn odlišuje například od Facebooku. Lidé se nestydí Vám sdílet nebo likovat příspěvek, pokud se jim líbí. Nebojí se verdiktu svého networku, protože sebeobraz na LinkedInu je přeci jen trochu jiný než ten, který si před svými přáteli budujeme na Facebooku. Štědrosti této platformy také přispívá možnost se napojit na velké množství lidí. Existuje zde jistá korelace mezi počtem vašich spojení a počtem shlédnutí příspěvků. Tato souvztažnost ale v jistém okamžiku přestává platit. Příspěvek, který jsem zveřejnil s 2 000 spojeními měl stejný dosah jako ten, který jsem zveřejnil při 10 000 spojeních, což pouze dokazuje, že na obsahu záleží. I vy můžete mít skvělý dosah bez armády spojení.

LinkedIn také funguje jinak z hlediska aktivity uživatelů. Jedná se o profesní síť. Lidé zde stále hovoří převážně o práci, přestože se zde poslední dobou infiltroval obsah z kategorie “adorable puppy fails”. Na LinkedInu je však stále třeba respektovat pracovní týden. Není mnoho lidí, kteří by na LinkedInu trávili čas o víkendu. LinkedIn se v tomto ohledu podobá novinám, které lidi čtou cestou do práce a cestou z ní. Obecně se hovoří o časech mezi 8 - 9 nebo 16 -17 hodinou. Záleží však také na tom, na koho svými příspěvky chcete mířit.

Nyní k mým příspěvkům. Ke všem zde ukázaným vizuálům vám postačí online generátory zmíněné na konci článku.

Sni769mek obrazovky 2018-03-25 v 20.10.08

Zde jsem vytvořil jistý “fake news” post. Existují také generátory využívající oldschoolovou novinovou formu, v nichž je daleko více místa na text.

spotify post

Toto je vlastní Spotify playlist. Doporučil bych i vyhledávat jména konkrétních kandidátů, překvapí Vás množství kombinací, které Spotify umožňuje.

googlesearch post

Tady jsem udělal fiktivní google search, ve kterém můžete změnit odpověď našeptávače.

 

post tinder

Zde je Tinder match generátor. Můžete přidat klidně fotku konkrétního kandidáta, záleží jen na vás.

 

xmas video post

Doporučil bych také video příspěvky. S naším týmem jsme udělali cover verzi „All I want for Christmas“, ve které jsme žádali kandidáty o životopisy. Video nakonec dosáhlo přes 7 000 zhlédnutí, 105 liků a dokonce nám pár kandidátů, kteří napsali vlastní verzi této písně (s přiloženým životopisem samozřejmě).

 

poetry post

V poslední řadě jsem přiložil příspěvky, které jsou pouze textové. Toto byl první poetický příspěvek se značným ohlasem.

 

xmas poetry post

Tento pokus byl pokusem nejúspěšnějším. Dosáhl přes 170 liků a přes 50 000 zhlédnutí a zajistil pasivní příjem životopisů na dva týdny. Příspěvky s vizuálem tedy nutně nepředčí ty bez něj.

Pokud bych měl shrnout sdělení tohoto článku, pak jím je fakt, že se kreativita vyplácí. S rostoucím počtem čistě deskriptivních popisů pracovních pozic vzrostla imunita kandidátů. Doporučil bych vybočit z normy a dělat to trochu jinak. Uvidíte, že se k tradiční formě nebudete mít důvod vracet.

Autor článku: Jonáš Waloschek

Poslední aktualizace středa, 24 duben 2019 10:07

Přidejte komentář

Ujistěte se, že jste zadali (*) požadované informace pokud není uvedeno jinak. HTML kód není povolen.

Nahoru
  • ČT1
  • Hospodářské noviny
  • Forbes ČR
  • e15
  • Mladá fronta DNES
  • ihned.cz