Menu

14.10.2016: #HRUnconference, Praha: Highlights

Blake Wittman při svém workshopu na #HRUPrague Blake Wittman při svém workshopu na #HRUPrague

HR Unconferences jsou sérií globálních událostí (konaných v padesáti zemích z celého světa) zaměřených na HR specialisty, recruitery a korporátní manažery. Během všech konferencí je kladen důraz hlavně na komunikaci a sdílení zkušeností a nápadů, spolu s propojením nejnovějších inovací a technologií usnadňujících působení v oboru HR. Za dobu své existence se HRU zúčastnilo již více než 6000 lidí.

Pražská konference se věnovala tématu „Analytika dat v HR a recruitmentu“ – diskutovalo se o zajímavostech ze všech kategorií od vyhledávání kandidátů, payrollu až po komplexní sběr dat v rámci interních HR procesů. Jak je zpracovat tak, aby bylo možné dál rozvíjet talent a zlepšovat rozhodnutí napříč organizací? Ty nejlepší organizace se sešly v Praze proto, aby sdílely své zkušenosti a představily nástroje, které používají k sledování, integraci a analýze „lidských“ dat. Mezi přednášejícími se objevili zástupci firem zvučných jmen, jako například KPMG, Microsoft nebo Hewlett Packard Enterprise, ale i menších společností a start-upů se slibnou budoucností – 12grapes, IdeaMarkets nebo Talterra. Mezi přednášejícími nechyběl ani GoodCall – Blake Wittman měl dokonce tu čest celou konferenci zahájit spolu se zástupci firem KPMG a Microsoft.

Blake, CEO agentury GoodCall, se během svého bloku rozpovídal o sourcingu a nejvhodnějších způsobech oslovování kandidátů. Z diskuze, která byla vedena během celého bloku, vyplynulo, že nejlepším způsobem oslovení kandidáta je telefonický kontakt, ač se to mnohým může zdát zastaralé, jelikož HR specialisté k vyhledávání kandidátů dnes využívají všechny dostupné sociální sítě a platformy, včetně GitHubu. Velký důraz je kladen na doporučení od stávajících zaměstnanců. Během workshopu se Blake také vyptával na konkrétní sourcingová data. Poměr 10-5-1 je průměrný postup placementu a značí, že z deseti oslovených kandidátů je na danou pozici vhodných (a mají o ni zájem) 5 lidí, z nichž je přijat jeden kandidát. Data se v různých oborech odlišovala i diametrálně – zástupci technologických firem souhlasili s variantou 50 oslovených (u IT pozic se mohlo číslo oslovených vyšplhat až na 500) – 15 odpovědí – 7 vhodných kandidátů – 3 pracovní nabídky, zatímco v menších firmách zabývajících se herním designem se statistiky pohybovaly zcela odlišně. V nich kandidáti sami vyhledávali firmu, společnost dostala až 100 životopisů, z toho 10 lidí bylo dostatečně kvalifikovaných, 3 se dostali do posledního kola výběrového řízení a přijat byl 1 kandidát. Opět se tedy potvrzuje, že bez perfektní znalosti trhu a jeho specifik se dobrý recruiter neobejde. Zmíněna byla i důležitost kvalitních kariérních stránek. Ví společnost, kolik lidí se přihlásí na pozici právě z webu? Jedná se o průměrných 5 – 15 %, nebo jsou stránky mnohem účinnější?

14708075 1919292698298309 1336983211074672386 o

Martin Ruman, managing consultant společnosti ODYSSEY, svůj blok věnoval třem otázkám, na které účastníci workshopu hledali relevantní odpovědi. Jak zlepšit zbytečně obsáhlý sběr dat? – Méně spot surveys, lepší načasování dotazníků a zaměřit se na jejich kvalitu. Co musíme udělat, abychom sbírali data efektivněji a lépe je vyhodnocovali? – Více osobních pohovorů, focus groups, přizpůsobení HR procesů firemní kultuře nebo dotazování hrou. Potřebujeme lepší analytické nástroje? – Význam dotazníků je vždy třeba řádně vysvětlit, aby lidé měli opravdu zájem je vyplnit, jednouchá zadání, transparentní vyhodnocovací metodologie.

V dalších přednáškových blocích se představilo i několik firem, které se snaží svět HR každý den vylepšovat. Prezentováno bylo několik inovativních způsobů vedení interního HR, zejména zaměřeného na vyhodnocování dotazníků, měření zaměstnanecké výkonnosti, rozvíjení talentu ve společnosti a leadershipu. Dozvědět více se můžete na stránkách společností 12grapes, IdeaMarkets, Talterra, Sinequanon, TEAMsCOM, Court of Moravia a ODYSSEY.

Za nejzajímavější číslo celého dne lze považovat 61,25 miliard USD – tedy sumu, která je každý rok vynaložena na špatné kandidáty, tzv. bad hires. Tato suma představuje „zbytečné“ náklady, které firmy po celém světě investují do náboru, onboardingu a propouštění nevhodných zaměstnanců. Vybírejte kandidáty co nejpečlivěji, ať k této hodnotě nepřispějete řádnou sumou z vašich firemních nákladů! 

kancl

Součástí konference byla i prohlídka pražských kanceláří společnosti Microsoft, kde každého nejvíce zaujaly kuchyně plné čerstvého ovoce a nealko nápojů zdarma k dispozici pro všechny zaměstnance. Prostory Microsoftu na Brumlovce jsou opravdu dechberoucí. Stejně jako nejnovější trendy na trhu HR i vize zítřka, které konference skrze blok přednášek, workshopů a networkingu představila.

Poslední aktualizace středa, 19 říjen 2016 14:56

Přidejte komentář

Ujistěte se, že jste zadali (*) požadované informace pokud není uvedeno jinak. HTML kód není povolen.

Nahoru
Včerejší slavnostní vyhlášení vítězů #RAAwards 2017 proběhlo skvěle a brzy se můžete těšit na foto a video reportáž! Dnes už jsme však opět v plném nasazení v kancelářích a training roomu a @josef.kadlec  vede kurz LinkedIn pro personalisty. 😎 #recruitmentacademy
Tento týden u nás proběhlo certifikační školení RACS pro nové posily týmu @goodcallcz 👍🏻 A předávání závěrečných certifikátů za úspěšně splněný test bylo opět plné úsměvů ☺️ Gratulujeme! #recruitmentacademy #RACS #sourcing #talentsourcing #recruitment #training
Staňte se odborníkem na rozeznávání emocí a odhalte u pohovoru (ale i v soukromém životě) každého lháře. Vedoucí konzultant společnosti QED Group Jan. J. Ženatý se na vás těší už 22. listopadu v Recruitment Academy. Poslední volná místa! Registrujte se na našem webu. #recruitmentacademy #anatomielzi
V aktuálním vydání časopisu Moderní řízení najdete rozsáhlý rozhovor s Josefem Kadlecem, zakladatelem Recruitment Academy! Už máte svůj výtisk? 😏
Odemykáme týmový potenciál s @janmuhlfeit_official za podpory plně vyprodaného training roomu! 😊 Dvacet účastníků kurzu se dnes dozví svých 5 nejsilnějších stránek a jak je co nejlépe využít při vedení týmu, ale i v soukromém životě. #janmuhlfeit #recruitmentacademy #odemykanipotencialu
Čtyři certifikáty RACA - Certified Architect dnes našly své majitelky! 🤗 My všem moc gratulujeme k dosažení druhé nejvyšší certifikace, kterou u nás můžete absolvovat. #RACA #recruitmentacademy #certifiedarchitect
Pro většinu z nás je tento pracovní týden
Výhodou našich firemních školení je zejména flexibilita. Sami si určíte, v jakých oblastech z našeho portfolia se chcete vzdělávat a jak dlouho má školení trvat. A dokážeme být flexibilní i lokalitou 😎🌍 Například minulý týden se náš CEO Josef José Kadlec vypravil do Litvy, kde bylo jeho školení žádáno hned dvěma společnostmi. Máte i vy zájem o školení na míru? Ozvěte se nám a určitě se domluvíme: Jiří Jambor, jiri.jambor@recruitmentacademy.cz 🤗 #recruitmentacademy
😃 Nefalšovaná radost! Gratulujeme všem, kteří dnes po 3 dnech intenzivního školení odcházejí s úspěšně splněným testem a certifikací RACS - Certified Sourcer. Nejen této veselé skupince, ale i vám přejeme krásný víkend. A pokud se také chcete zúčastnit některého z našich certifikačních školení, podívejte se na náš web - viz bio! #recruitmentacademy #certifiedsourcer #sourcing
I dnes se to po kurzu Odemykání lidského potenciálu úsměvy jen hemžilo! Objevit silné stránky můžete i Vy. Stačí si jen vybrat nejbližší volný termín kurzu na stránce: http://janmuhlfeit.recruitmentacademy.cz/ 😉 #recruitmentacademy #janmuhlfeit
Je nám ctí, že se generálním partnerem soutěže Recruitment Academy Awards 2017 stala společnost @proudlycz , která vítězům každé ze čtyř kategorií věnuje poukaz na focení s Proudly týmem v hodnotě 30.000 Kč! Vaši firmu můžete do soutěže zaregistrovat do 15. října a soutěžit o řadu dalších hodnotných cen. Link najdete na našem FB a LI 🙂 #RAAwards #RAAwards2017 #recruitmentacademy #proudlycz
Podívejte se na fotky z dnešního školení HR marketingu & recruitmentu! 📸 Během dne se v roli lektora vystřídalo několik odborníků: Tomáš Rašner (Country Manager, Universum), Josef
Dnes jsme hrdě udělili sedm certifikací RACR - Recruitment Academy Certified Recruiter! Kurz, který probíhá celkem 4 dny, byl před chvílí ukončen předáním certifikátu pod dohledem těch nejpovolanějších - Milana Nováka a Josefa
> http://bit.ly/LINcourse < Praha i Brno. @josef.kadlec a neustále updatovaný praktický kurz v jednom balíčku. Toto školení vám pomůže zvýšit produktivitu a získat výhodu nad vaší konkurencí. Těšíme se na vás! 👍🏻🎓
Zvažujete registraci na jeden z těchto kurzů? Naše certifikační programy jsou určeny pro všechny úrovně recruitment profesionálů. 📃 Pokud si nejste jisti s volbou, kontaktujte našeho Key Account Managera Jiřího Jambora (jiri.jambor@recruitmentacademy.cz). S výběrem vám velmi rád pomůže. 👍🏻📧
Dnešní veselá skupina z kurzu Odemykání lidského potenciálu! Další skvělý kurz s Janem Mühlfeitem 😊
Už 31.8., a to nově i s lektorkou Romanou Martincovou, která se rozpovídá na téma Employer Branding ve společnosti L’Oréal. ⭐👍🏻 - Obsaďte více pozic a získejte výhodu nad vaší konkurencí v oblasti náboru! 🕶
Dnešní odemykání týmového potenciálu proběhlo ve skvělé náladě a v naprosto plném počtu kapacity kurzu! 😊 Všem přejeme mnoho kariérních i osobních úspěchů. #janmuhlfeit #recruitmentacademy
Už 31. srpna se na kurzu HR marketing & Recruitment v Praze můžete nově potkat s Romanou Martincovou! ⭐ Romana aktuálně působí jako HR & Employer Branding Manager ve společnosti L’Oréal a u nás v RA vede úspěšný workshop
Hrdě představujeme osm nových certifikovaných sourcerů! 😃Gratulujeme k úspěšnému složení závěrečného testu a přejeme hodně zdaru při sourcingu! 👍 #recruitmentacademy #racs
  • ČT1
  • Hospodářské noviny
  • Forbes ČR
  • e15
  • Mladá fronta DNES
  • ihned.cz