Menu

13.-14.9.2016: SRD 2016, Berlín: Boti, mobily, zmrzlina a GoodCall

Josef "José" Kadlec při své přednášce na SRD 2016 v Berlíně Josef "José" Kadlec při své přednášce na SRD 2016 v Berlíně

Pro někoho bylo 13. a 14. září 2016 normálním pracovním úterkem a středou. Pro trojici z pražského týmu GoodCall se však jednalo o dny, během kterých si opět rozšířili obzory v oblasti recruitmentu, náboru zaměstnanců přes sociální sítě a moderních HR technologií. Kromě toho také zvládli prezentovat mezinárodnímu obecenstvu své vlastní poznatky a zkušenosti z daných oblastí. Majka, Milan a José se totiž vypravili na druhý ročník Social Recruiting Days do Berlína.

Zatímco Milan a Josef sbírají zkušenosti v oboru recruitmentu už mnoho let, pro Majku Ečegiovou se jednalo o první odbornou mezinárodní konferenci tohoto typu. Jako úspěšný talent sourcer v GoodCallu si Majka účast na konferenci vysloužila jako poděkování za skvělou práci, kterou v IT týmu odvádí.

Konference, která proti loňskému ročníku nabídla více přednášek v angličtině a více se tak otevřela mezinárodnímu publiku, probíhala v příjemně neformálním duchu. Ve 4 sálech se představilo celkem 28 spíkrů z celého světa, včetně Johnny Campbella ze Social Talent, Massiel Neri z Adidas Group nebo Dr. Sascha Krause z Google. Vedle těchto světových jmen se v úterním bloku přednášek představil také GoodCall v čele Josefem „José“ Kadlecem, který účastníky ohromil možnostmi moderního recruitmentu ve spojení s různými technickými vychytávkami.

14368918 10208767973371726 6305983337202700083 n

José Kadlec, Johnny Campbell a Milan Novák

„Social Recruiting Days mě překvapily zejména svou uvolněnou a přátelskou atmosférou, což potvrzuje třeba úvod tématického bloku písničkou. Pro žádného ze spíkrů nebyl problém se i po přednášce zapojit do konverzace a zodpovědět jakýkoliv dotaz, což jsem ráda využila,“ popisuje Majka své dojmy z Berlína. „Vyjádřit vše zajímavé, co jsem se během těchto dvou dnů dozvěděla, je opravdu náročné. V praxi určitě nejvíc využiji „magii“ psaní úderných e-mailů, které po přečtení neskončí bez odpovědi. Dalším zajímavým faktem pro mě bylo pravidlo pěti sekund, tedy doba, kterou máme na to, abychom osloveného kandidáta zaujali písemným projevem. To souvisí s jedním z hlavních témat konference, tedy zaměření se na jedince, jeho zvyky, potřeby a uživatelské zajímavosti – například hojné využívání  mobilních zařízení při hledání práce nebo jak využívat umělou inteligenci v komunikaci (tzv. bot).“ 

Image 13. zari 2016 20 15 54

Majka a Milan "na podiu" - v rámci live Twitter feedu

Majka by za hlavní tématické body konferece označila:

  • - Proč je normální využívat mobilní aplikace v běžném životě, ale v recruitmentu nikoliv?
  • - Síla sociálních sítí a umění je správně používat.
  • - Využití umělé inteligence v recruitmentu – jak daleko můžeme zajít?
  • - Neustálé posouvání hranic v talent sourcingu za účelem zisku kvalitního kandidáta.
  • - S výše uvedeným bodem související vyhledávání kandidátů pomocí jejich fotografie na internetu.
  • - Využití alternativních způsobů hodnocení osobnosti - hry, pozorování chování na sociálních sítích.
  • - Co na nás prozradí naše digitální stopa?
  • - Jak lovit kandidáty pomocí datové analytiky?
  • - Psychologie jednání s kandidáty – jaké otázky klást a kdy?
  • - Jak inovovat, ale ne kopírovat!

Majka, Milan a José si ale po návratu z konference nechválili jen tu vzdělávací část programu. Majka: „Myslím si, že stánek se zmrzlinou zdarma po celý den by měl být povinně zaveden na všechny akce tohoto typu! ☺“

A hlavní myšlenka z konference na závěr:
Be there, be useful and be fast!

Poslední aktualizace čtvrtek, 22 září 2016 15:00

Přidejte komentář

Ujistěte se, že jste zadali (*) požadované informace pokud není uvedeno jinak. HTML kód není povolen.

Nahoru
  • ČT1
  • Hospodářské noviny
  • Forbes ČR
  • e15
  • Mladá fronta DNES
  • ihned.cz