×

Upozornění

JUser: :_load: Nelze nahrát uživatele s ID: 358
Menu

Konec Wordu v HR aneb Kurz grafiky pro personalistky

  • Autor článku  

 

Vyzkoušeli jsme za vás grafický workshop pro personalistky. Pod vedením dvou lektorek a jednoho významného hosta (ano, muže na půdě Czechitas!) jsme pronikli do tajů korporátní identity a on-line nástrojů na tvorbu vizuálů. Workshop cílil hlavně na ty, kdo mají na starost interní komunikaci, ale něco nového a užitečného si odnesli i recruiteři, marketingoví specialisté či obecně nadšenci do grafiky.

Dopoledne patřilo Editě Dvorské, která několik let působila v TPCA (Toyota Peugeot Citroën Automobile), kde se jako projektová manažerka starala také o interní komunikaci. V jejích přednáškách silně rezonovaly i zkušenosti, které získala během své 15-leté marketingové kariéry v Ogilvy & Mather a Fiala & Sebek Visual Communications. Edita otevřela blok exkurzem do teorie komunikace, abychom si pro jednou a navždy ujasnili, kam přesně grafická složka spadá v rámci komunikačního schématu.

Za největší přínos považujeme to, že skrze názorné ukázky, case studies a osobní příběhy předala účastníkům know-how týkající se vizuální identity, symboliky barev a typografie. Už nikdo z nás tak neřekne, že černá je barvou smutku, protože v Číně se na pohřeb pozůstalí obléknou výhradně do bílé. Stejně tak v reklamě černá vedle serióznosti mnohdy vyjadřuje i luxus a určitou exklusivnost. Smíchu se ale třída plná holek neubránila, když nám Edita poodhalila tajemství vztahu barev a pohlaví – muži jsou fyziologicky predisponováni k rozeznávání méně profilovaného spektra barev než ženy. To jen na ukázku, jak lze o barvách přemýšlet za hranicemi tradičních kategorií.

Teorii ukončil čas oběda, po kterém před publikum nastoupil Matěj Matolín, světu HR známý jako Lovec hlav. Zaměřil se na využití jednoduchých grafických vizuálů k self-promotion. Pár základních triků, jak se odlišit v záplavě příspěvků na sociálních sítích bychom tedy také měli. Můžeme se posunout k praktické části workshopu.

Grafika 1
(Zdroj: Matěj Matolín)

Pod vedením Lenky Plhákové jsme pracovali s programem Canva, který je volně dostupný a zdarma (až na vybrané funkce, jejichž pro a proti nám lektorka detailně popsala). Pro běžnou komunikaci ze strany personálního oddělení je však free verze naprosto dostačující. Na předvoleném layoutu jsme si navrhli plakát k firemní akci a Lenka nás teoretické poznatky první části workshopu naučila aplikovat na konkrétní vizuál. Ačkoliv jsme vytvářeli veselou pozvánku na vánoční večírek, stále jsme zohledňovali komplementárnost barev, prostorovou organizaci jednotlivých prvků a vhodné využití loga.

plagoš

Vánoční plakátek bychom měli, tak se vrhněme na další level! Úkolem bylo zapracovat korporátní identitu do infografiky, náborového inzerátu či ohlášení nového zaměstnance. A jaké jsou fígle k tomu, aby měl vizuál hlavu a patu, vyniklo logo firmy a působilo na první pohled jako od profíka? To pochopíte, až absolvujete kurz Grafika pro HR od Czechitas. Ostatně... ten certifikát na konci jsme nedostali jen tak!

Příští termín: 20. 10. v Brně

 

 

Poslední aktualizace pondělí, 17 říjen 2016 14:49

Přidejte komentář

Ujistěte se, že jste zadali (*) požadované informace pokud není uvedeno jinak. HTML kód není povolen.

Nahoru
  • ČT1
  • Hospodářské noviny
  • Forbes ČR
  • e15
  • Mladá fronta DNES
  • ihned.cz