13.-14.9.2016: SRD 2016, Berlín: Boti, mobily, zmrzlina a GoodCall
Pro někoho bylo 13. a 14. září 2016 normálním pracovním úterkem a středou. Pro trojici z pražského týmu GoodCall se však jednalo o dny, během kterých si opět rozšířili obzory v oblasti recruitmentu, náboru zaměstnanců přes sociální sítě a moderních HR technologií. Kromě toho také zvládli prezentovat mezinárodnímu obecenstvu své vlastní poznatky a zkušenosti z daných oblastí. Majka, Milan a José se totiž vypravili na druhý ročník Social Recruiting Days do Berlína.
Zatímco Milan a Josef sbírají zkušenosti v oboru recruitmentu už mnoho let, pro Majku Ečegiovou se jednalo o první odbornou mezinárodní konferenci tohoto typu. Jako úspěšný talent sourcer v GoodCallu si Majka účast na konferenci vysloužila jako poděkování za skvělou práci, kterou v IT týmu odvádí.
Konference, která proti loňskému ročníku nabídla více přednášek v angličtině a více se tak otevřela mezinárodnímu publiku, probíhala v příjemně neformálním duchu. Ve 4 sálech se představilo celkem 28 spíkrů z celého světa, včetně Johnny Campbella ze Social Talent, Massiel Neri z Adidas Group nebo Dr. Sascha Krause z Google. Vedle těchto světových jmen se v úterním bloku přednášek představil také GoodCall v čele Josefem „José“ Kadlecem, který účastníky ohromil možnostmi moderního recruitmentu ve spojení s různými technickými vychytávkami.
José Kadlec, Johnny Campbell a Milan Novák
„Social Recruiting Days mě překvapily zejména svou uvolněnou a přátelskou atmosférou, což potvrzuje třeba úvod tématického bloku písničkou. Pro žádného ze spíkrů nebyl problém se i po přednášce zapojit do konverzace a zodpovědět jakýkoliv dotaz, což jsem ráda využila,“ popisuje Majka své dojmy z Berlína. „Vyjádřit vše zajímavé, co jsem se během těchto dvou dnů dozvěděla, je opravdu náročné. V praxi určitě nejvíc využiji „magii“ psaní úderných e-mailů, které po přečtení neskončí bez odpovědi. Dalším zajímavým faktem pro mě bylo pravidlo pěti sekund, tedy doba, kterou máme na to, abychom osloveného kandidáta zaujali písemným projevem. To souvisí s jedním z hlavních témat konference, tedy zaměření se na jedince, jeho zvyky, potřeby a uživatelské zajímavosti – například hojné využívání mobilních zařízení při hledání práce nebo jak využívat umělou inteligenci v komunikaci (tzv. bot).“
Majka a Milan "na podiu" - v rámci live Twitter feedu
Majka by za hlavní tématické body konferece označila:
- - Proč je normální využívat mobilní aplikace v běžném životě, ale v recruitmentu nikoliv?
- - Síla sociálních sítí a umění je správně používat.
- - Využití umělé inteligence v recruitmentu – jak daleko můžeme zajít?
- - Neustálé posouvání hranic v talent sourcingu za účelem zisku kvalitního kandidáta.
- - S výše uvedeným bodem související vyhledávání kandidátů pomocí jejich fotografie na internetu.
- - Využití alternativních způsobů hodnocení osobnosti - hry, pozorování chování na sociálních sítích.
- - Co na nás prozradí naše digitální stopa?
- - Jak lovit kandidáty pomocí datové analytiky?
- - Psychologie jednání s kandidáty – jaké otázky klást a kdy?
- - Jak inovovat, ale ne kopírovat!
Majka, Milan a José si ale po návratu z konference nechválili jen tu vzdělávací část programu. Majka: „Myslím si, že stánek se zmrzlinou zdarma po celý den by měl být povinně zaveden na všechny akce tohoto typu! ☺“
A hlavní myšlenka z konference na závěr:
Be there, be useful and be fast!